Mehdi Taremi'den FIFA'ya Dünya Kupası tepkisi
2026 FIFA Dünya Kupası'na grup aşamasında veda eden İran Milli Takımı'nda kaptan Mehdi Taremi, turnuva boyunca yaşadıklarını sert sözlerle eleştirdi. Mısır ile 1-1 berabere kalarak organizasyona erken veda eden İran'da deneyimli futbolcu, vize ve ulaşım sorunları nedeniyle takımın eşit şartlarda mücadele edemediğini söyledi.
Taremi, özellikle lojistik ekibin vize alamaması ve takımın maçlardan sonra sürekli Tijuana'ya dönmek zorunda kalması nedeniyle FIFA'ya tepki gösterdi. İranlı futbolcu, süreci “tam anlamıyla bir felaket” olarak nitelendirdi.
Mehdi Taremi FIFA'yı adil davranmamakla suçladı
İran Milli Takımı'nın kaptanlarından Mehdi Taremi, organizasyonda karşılaştıkları sorunların çözülemediğini belirterek FIFA yönetimini hedef aldı. Taremi, FIFA Başkanı Gianni Infantino'nun turnuvanın başında soyunma odalarına geldiğini ancak sorunların devam ettiğini ifade etti.
Taremi açıklamasında, “Bu felaket bir Dünya Kupası. FIFA’nın buradaki her sorunu çözmesi gerekiyor ama ne yazık ki başından beri bunu başaramadılar” sözleriyle tepki gösterdi.
Deneyimli futbolcu, lojistik ekibin yanlarında bulunamamasının takımı ciddi şekilde etkilediğini vurgulayarak, “Lojistik ekibimiz burada değil, vize alamadılar. Nasıl oluyor da her zaman Tijuana’dan gelmek zorunda kalıyoruz?” dedi.
“Bu adil değil” çıkışı gündem oldu
Taremi, Meksika ve Tijuana halkına saygı duyduklarını özellikle belirtirken, profesyonel bir turnuvada bu şartların kabul edilemez olduğunu söyledi. İranlı oyuncu, yaşananların futbolcuların hazırlık ve toparlanma sürecini zorlaştırdığını dile getirdi.
“Tijuana’daki insanları seviyoruz. Meksika’yı seviyoruz. Alçakgönüllü insanlar ve onları seviyoruz ancak profesyonel bir ligde oynayan profesyonel bir oyuncu olarak bu doğru değil” ifadelerini kullanan Taremi, takımın sürekli seyahat etmek zorunda bırakılmasına itiraz etti.
İran kaptanı sözlerini, “Bu adil değil. Bizim görüşümüz, bunun adil olmadığı yönünde. Kim bize yardım etmek istiyor? Eğer bizim elenmemizi istiyorlarsa, tamam; elenelim o zaman. Ama bu adil değil” diyerek sürdürdü.
İran Dünya Kupası'na grup aşamasında veda etti
İran, Mısır ile oynadığı karşılaşmadan 1-1'lik beraberlikle ayrıldı ve bu sonuçla 2026 FIFA Dünya Kupası'nda grup aşamasını geçemedi. Turnuvaya veda sonrası yapılan açıklamalar, takımın saha dışındaki sorunları nedeniyle uluslararası futbol kamuoyunda dikkat çekti.
Taremi'nin sözleri, Dünya Kupası gibi büyük organizasyonlarda takımlar arasında eşit koşulların sağlanması tartışmasını yeniden gündeme taşıdı. İran cephesi, vize ve ulaşım kaynaklı aksaklıkların sportif rekabeti etkilediği görüşünde.