Osmaniye’de Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi’ne (AYT) girmek için sınav merkezine son dakikalarda ulaşan 18 yaşındaki Rümeysa İşçi, geç kaldığı gerekçesiyle okula alınmadığını belirterek yaşadığı mağduriyete tepki gösterdi.
İşçi, sınav günü erken yola çıktıklarını ancak trafik yoğunluğu nedeniyle okulun önüne son dakikada gelebildiklerini söyledi. Kapıların açık olduğunu ve sınava girmek için hâlâ zamanı bulunduğunu savunan genç aday, görevlilerin kendisini içeri almadığını iddia etti.
“Bir yıllık emeğim birkaç saniyeyle çöp oldu”
Yaşadığı olayın etkisini hâlâ atlatamadığını dile getiren Rümeysa İşçi, sınava girememesinin kendisi için büyük bir hayal kırıklığı olduğunu ifade etti. İşçi, “Bir yıllık emeğim boşa gitti, tüm emeklerim birkaç saniyeyle çöp oldu” dedi.
Görevlilerin tavrına tepki gösteren İşçi, “Oradaki ÖSYM görevlisinin kendi çocuğu olsaydı aynısını yapabilecek miydi? Onu o şekilde bırakmaya içi elverecek miydi?” sözleriyle yaşadığı duruma isyan etti.
Kapıların açık olduğunu iddia etti
Rümeysa İşçi, okulun önüne geldiklerinde kapıların açık olduğunu, görevlilerin ise kendisini gördükten sonra kapıyı kapattığını öne sürdü. İşçi, “Son bir dakika kala okulun önündeydik. Yetişmiştim ve iki kapı da açıktı. Görevliler benim geldiğimi görünce kapıyı yüzüme kapattılar” ifadelerini kullandı.
Görevlilerin kendi aralarında “alsak mı almasak mı” şeklinde konuştuğunu iddia eden İşçi, çevredeki velilerin de kendisinin zamanında geldiğini söyleyerek içeri alınmasını istediğini belirtti. Buna rağmen sınava giremediğini anlatan genç aday, kararın kendisini derinden etkilediğini söyledi.
Ailesi mağduriyetin giderilmesini istiyor
Rümeysa İşçi’nin ailesi de olay nedeniyle büyük üzüntü yaşadıklarını belirtti. Aile, kızlarının sınava uzun süredir hazırlandığını, özel eğitim almadan kendi imkânlarıyla çalıştığını ve hemşire olmayı hedeflediğini anlattı.
Aile açıklamasında, İşçi’nin hastanede staj yaptığını, stajın ardından kütüphaneye giderek ders çalıştığını ve zaman zaman gece geç saatlerde eve döndüğünü aktardı. Genç adayın tek hedefinin bu yıl üniversiteyi kazanarak hemşirelik bölümüne yerleşmek olduğu ifade edildi.
Aile, yaşananların kendileri için beklenmedik ve yıpratıcı olduğunu belirterek, “Bizim bu mağduriyetimizin giderilmesini istiyoruz” dedi.
YKS’de geç kalma kuralları yeniden gündemde
AYT’ye alınmadığını söyleyen Rümeysa İşçi’nin yaşadığı olay, sınavlara giriş saatleri ve kapı uygulamalarını yeniden gündeme taşıdı. YKS gibi merkezi sınavlarda adayların sınav binasına belirlenen saatten önce gelmeleri gerekiyor. Ancak son dakikalarda yaşanan yoğunluk, trafik ve giriş kapılarındaki uygulamalar zaman zaman benzer mağduriyet iddialarına neden oluyor.
Osmaniye’deki olayda genç aday ve ailesi, kapıların açık olduğunu ve sınava girmek için zaman bulunduğunu savunurken, yaşananlara ilişkin resmi bir değerlendirme yapılıp yapılmayacağı merak konusu oldu.