Irmak Öğretmen soruşturmasında okul müdürüne tenzili rütbe
Ağrı’da görev yapan sözleşmeli öğretmen Irmak Ayşe Koparan’ın evinde ölü bulunmasının ardından gündeme gelen mobbing iddialarıyla ilgili soruşturmada yeni bir gelişme yaşandı. İddialarda adı geçen okul müdürü Melahat İleri, tenzili rütbe ile okul müdürlüğü görevinden alınarak kadrosunun bulunduğu okulda öğretmen olarak görevlendirildi.
Olayın ardından başlatılan adli ve idari süreç devam ederken, Hamur İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Özmüş’ün de açığa alındığı öğrenildi. Bakanlık müfettişlerinin yürüttüğü soruşturmanın ise henüz tamamlanmadığı belirtildi.
Irmak Öğretmen için mobbing iddiaları gündeme gelmişti
Kaynakta yer alan bilgilere göre Irmak Ayşe Koparan’ın, görev yaptığı süreçte üstleri tarafından mobbinge maruz kaldığı öne sürüldü. Genç öğretmenin yaşadıklarını birçok kez İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bildirdiği, ancak başvurularından sonuç alamadığı iddia edildi.
İddiaya göre Koparan’ın görev yeri değiştirilmiş ve evinden yaklaşık 30 kilometre uzaklıktaki bir okulda görevlendirilmişti. Toplu ulaşım imkânının bulunmadığı bölgede genç öğretmenin okula gidip gelmek için taksi kullanmak zorunda kaldığı aktarıldı.
Okul müdürü yeniden göreve başladı
Soruşturma kapsamında daha önce gözaltına alındıktan sonra serbest bırakılan ve açığa alınan okul müdürü Melahat İleri hakkında tenzili rütbe kararı verildi. İleri’nin okul müdürlüğü görevinden alınarak kadrosunun bulunduğu okulda öğretmen olarak görevlendirildiği bildirildi.
Bu karar, mobbing iddialarına ilişkin adli ve idari soruşturma sürerken alındı. Yetkililerden edinilen bilgilere göre Bakanlık müfettişlerinin yürüttüğü inceleme henüz sonuçlanmadı.
Valilik ve Bakanlık soruşturma açıklaması yapmıştı
Irmak Ayşe Koparan’ın ölümünün ardından Ağrı Valiliği, olayla ilgili adli ve idari soruşturmanın titizlikle yürütüldüğünü açıklamıştı. Milli Eğitim Bakanlığı da dosya için müfettiş görevlendirmişti.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ise geçtiğimiz haftalarda yaptığı açıklamada soruşturma açıldığını belirterek, öğretmenlerin güvenli ve sağlıklı ortamda çalışmasını sağlamanın Bakanlığın görevi olduğunu söylemişti. Tekin, ihmal tespit edilmesi halinde gerekli işlemlerin yapılacağını ifade etmişti.
Dosyada hem mobbing iddiaları hem de kurum içi başvuruların nasıl değerlendirildiği mercek altında bulunuyor. Soruşturmanın tamamlanmasıyla birlikte sorumluluğu bulunan kişiler hakkında yeni idari işlemler gündeme gelebilir.